Építési és Közlekedési Minisztérium
A vonalszakasz 120 km/h sebességű vonalvezetéssel épült át, ami jelentős hosszon nyomvonal-korrekcióval járt. A projekt keretében teljesen átépült a vonalszakasz legfontosabb állomása, Zalaszentiván keresztező állomás, a szükséges mértékben átépült Pókaszepetk és Zalabér-Batyk állomás. Ötvös állomáson forgalmi kitérő létesült, Ötvös megállóhely pedig megszűnt. Átépült Kemendollár, Pakod, Türje és Dabronc megállóhely. Minden műtárgyat felújítottak illetve átépítettek.
A 225 kN tengelyterhelésre alkalmas al- és felépítmény megépítésével, az eljutási idő (menetidő) csökkentésével – pályasebesség emelése érdekében a vonalvezetés korrekciójával – egyértelműen megvalósult a Bizottsági Határozatban megfogalmazott projektcél, a pályakapacitás növekedése.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa |
Felújítás egy vágány Híd Új P+R parkolók száma Zajvédő fal |
Felújítás egy vágány | 35200 méter |
Híd | 321 méter |
Új P+R parkolók száma | 2 darab |
Zajvédő fal | 1208 méter |
Érintett vármegyék | Veszprém vármegye, Zala vármegye |
Érintett települések | Alibánfa, Batyk, Dabronc, Gógánfa, Kemendollár, Pakod, Pókaszepetk, Türje, Ukk, Zalabér, Zalaszentiván |
Kivitelező | V.H.M. Zala Konzorcium, vezető tag: Vegyépszer Zrt., konzorciumi tagok: Hídépítő Zrt. |
Fázis | Befejezett beruházás |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 39 906 055 Ft |
Kivitelezés kezdete | 2007. 08. 01. |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | 2009. 06. 01. |
Forgalomba helyezés időpontja (tervezett) | 2009. 06. 18. |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |