Magyarország Kormánya

Építési és Közlekedési Minisztérium

Tesztelői

Beruházási portál

Projektek

Szeged – Hódmezővásárhely tram-train létesítése: nagyvasúti munkák

Szeged és Hódmezővásárhely közötti szakaszon valósult meg Magyarország első integrált villamos és nagyvasúti „Tram-Train” rendszere.

Szeged-Rókus Elágazás és Hódmezővásárhely Népkert megállóhelyek közötti 22 vágánykilóméteres szakasz - a meglevő nagyvasúti pálya 100 km/h-s pályasebesség figyelembe vételével - újult meg. A tervezett menetrend biztosíthatósága érdekében új második vágány építésére is sor kerül Szeged-Rókus Elágazás – Baktó Elágazás, valamint Sártó Elágazás – Kopáncs állomások között, továbbá az Algyői Tisza-híd részleges felújítására, megerősítésére is sor került.

A projekt kivitelezése kapcsán Algyő állomás környezetének korszerűsítése (új utasperon, P+R parkló), valamint Algyő állomásépület részleges-, és Hódmezővásárhely Népkert állomásépület teljes átépítése is megtörtént.

Megvalósult a biztosítóberendezési rendszer rekonstrukciója, és a központi forgalomirányítás kiépítése Szeged-Rókus Elágazás és Hódmezővásárhely Népkert közötti szakaszon.

Adatok
Projekt típusa Vasút
Kialakítás típusa Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása
Felújítás egy vágány, részben második vágány építése
Új P+R parkolók száma
Új kerékpártárolók száma
Biztosítóberendezés telepítése
Első vágány hossza 22000 méter
Második vágány hossza 8000 méter
Új P+R parkolók száma 20 darab
Új kerékpártárolók száma 100 darab
Érintett vármegyék Csongrád vármegye
Érintett települések Algyő, Hódmezővásárhely, Szeged
Kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft.
Fázis Befejezett beruházás
A kivitelezés nettó szerződéses összege 25 794 483 602 Ft
Kivitelezés kezdete 2018. 04. 01.
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma 2021. 03. 01.
Forgalomba helyezés időpontja (tervezett) 2021. 03. 31.
Forrás A beruházást a magyar állam finanszírozza.
2018.02.26