Építési és Közlekedési Minisztérium
V080.06., V080.13 Rákos (kiz.) – Gödöllő (kiz.) vonalszakasz vasúti pálya, műtárgy, útépítés, magasépítés, energiaellátás, villamos felsővezeték, zajvédelmi munkák elvégzése, valamint az építéshez szükséges ideiglenes állapotok biztosítása.
A korszerűsítés során megteremtjük a XXI. sz-i színvonalú utasforgalom kiszolgálásához szükséges feltételeket, ennek kapcsán az utasforgalmi létesítményeket korszerűsítjük. Új P+R parkolókat létesítünk, valamint a vonal kapacitásának növelése érdekében az állomási peronok különszintű, akadálymentes megközelítését biztosítjuk. Új vasúti megállóhely és P+R parkoló létesül Budapest XVII. kerületében Akadémia-Újtelepnél.
A projekt során megszüntetésre kerülnek a sebességkorlátozások, a geometriai lehetőségeknek megfelelően a tervek szerint a sebesség emelésére is sor kerül. A korszerűsítés valamennyi szakágat érinti, a tervezett állapotban üzembiztos, a jelenleginél alacsonyabb fenntartási igényű létesítmény jön létre. A biztonság növelése érdekében több szintbeni közúti-vasúti keresztezés kiváltásra kerül 4 db felüljáró építésével.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa |
Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása Felújítás két vágány új különszintű csomópont Új P+R parkolók száma Zajvédő fal |
Felújítás két vágány | 25200 méter |
új különszintű csomópont | 4 darab |
Új P+R parkolók száma | 180 darab |
Zajvédő fal | 17000 méter |
Érintett vármegyék | Budapest, Pest vármegye |
Érintett települések | Budapest, Gödöllő, Isaszeg, Pécel |
Kivitelező | SB-RÁKOS 2017 Konzorcium (Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft. ) |
Fázis | Kivitelezés |
Kivitelezés kezdete | 2017. 12. 01. |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | 2021. 10. 01. |
Forrás | A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával valósul meg. |