Építési és Közlekedési Minisztérium
A projekt része a TEN-T gerinchálózatnak, (korábbi nevén az V. sz. Páneurópai folyosónak) és az Európai törzshálózatnak (core network), így a folyosó részeként jelentős a nemzetközi úthálózatban betöltött szerepe. A projekt az EU-n belül a legkeletebbre eljutó kelet-nyugati korridor. Nemzetközi szerepén kívül a projekt Szabolcs-Szatmár-Bereg megye településeinek biztosítja a nagytérségi kapcsolatát, valamint közvetlen kapcsolatot épít ki Kárpátaljával.
Hozzávetőlegesen 23 km hosszban, 2x2 forgalmi sávos autópályává fejleszthető autóút Vásárosnamény – országhatár (Beregdaróc) szakasz előkészítése.
A szakasz végpontja a magyar-ukrán kormányközi megállapodásban [(147/2006. (VII. 19.) Korm. rendelettel kihirdetett)] rögzített határmetszési sáv Beregdarócnál.
A nyomvonal Vásárosnamény településnél keresztezi a Tisza-folyót, új Tisza-híd előkészítése is a projekt része. A projekt része 4 db különszintű csomópont, a nagyobb műtárgyak száma várhatóan 29 db (benne 1 db új Tisza-híd), egy egyszerű és egy komplex pihenőhely szolgáltatási szintjét elérő határátkelő.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Út |
Kialakítás típusa | Új nyomvonal (2x2 sáv) |
Új nyomvonal (2x2 sáv) | 22635 méter |
Érintett vármegyék | Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye |
Érintett települések | Barabás, Beregdaróc, Gelénes, Kisvarsány, Nagyvarsány, Tiszaszalka, Vámosatya, Vásárosnamény |
A projektben részt vett tervező(k) | M3 Bereg Konzorcium: UTIBER - FŐMTERV - CONSTREAL |
Fázis |
Előkészítés Megvalósíthatósági tanulmánnyal rendelkezik. Környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik. Engedélyezési tervvel rendelkezik. |
Az előkészítés nettó összege | 1 593 000 000 Ft |
Forrás | A beruházást a magyar állam finanszírozza. |