Építési és Közlekedési Minisztérium
Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között harmadik vágány létesítése. A kiépülő vágány lehetővé teszi a Rákos-Hatvan vonalszakasz felújítása után életbe lépő ütemes menetrend miatt növekvő elővárosi vonatforgalom lebonyolítását.
A beruházás során 3 km hosszan épül ki új vágány 80 km/órás tervezési sebességgel. A Keleti pályaudvaron a 10. vágányt meghosszabbítják, hogy alkalmassá váljon csatolt FLIRT motorvonatok fogadására.
A vágány nyomvonalán felújítanak három vasúti hidat, és megtörténik egy alsópályás acélhíd felszerkezetének a cseréje, továbbá a MÁV telep mellett zajvédő fal épül 289 m hosszban.
A Támogatási Szerződésre vonatkozó adatok:
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa |
Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása Új nyomvonal Zajvédő fal |
Új nyomvonal | 3000 méter |
Zajvédő fal | 289 méter |
Érintett vármegyék | Budapest |
Érintett települések | Budapest |
Kivitelező | R-KORD Építőipari Kft. |
Fázis | Kivitelezés |
Kivitelezés kezdete | 2020. 04. 01. |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | 2022. 04. 01. |
Forrás | A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával valósul meg. |