Magyarország Kormánya

Építési és Közlekedési Minisztérium

Tesztelői

Beruházási portál

Projektek

Kelenföld - Tárnok vasútvonal rekonstrukciója

Budapest - Székesfehérvár nemzetközi vasúti fővonal Kelenföld (kiz.) - Tárnok (bez.) szakaszán a második vágány kiépítése és meglévő vágány átépítése. Cél volt a korszerűsítést követően a 225 kN tengelyterhelés és a 160 km/h pályasebesség (Nagytétény – Tárnok közötti szakaszon) bevezetése, és a Kelenföld - Nagytétény szakaszon a 120 km/h maximális sebesség bevezetése a felépítmény átépítésével és az alépítmény erősítésével együtt. Nagytétény és Tárnok vasútállomások teljes vágányhálózatának átépítése, alépítmény erősítése, a víztelenítés megoldása, emelt peronok és peronaluljárók építése is megvalósításra került.
A vonalon lévő műtárgyakat megerősítettük. Az állomásokon és a megállóhelyeken perontetők és az aluljárók kivezetéseinél lépcső- és rámpalefedések létesültek.
A környezet védelme érdekében zajárnyékoló falak épültek azokon a belterületi szakaszokon, ahol a környezetvédelmi engedély előírta. Ahol a geometriai adottságok miatt nem volt lehetséges zajárnyékoló fal építése, passzív zajvédelemként lakóingatlanokon nyílászáró cserék történtek.

Adatok
Projekt típusa Vasút
Kialakítás típusa Második vágány építése
Híd
Új P+R parkolók száma
Új kerékpártárolók száma
Zajvédő fal
Második vágány építése 27000 méter
Híd 65 méter
Új P+R parkolók száma 256 darab
Új kerékpártárolók száma 25 darab
Zajvédő fal 40000 méter
Érintett vármegyék Budapest
Érintett települések Budapest, Érd, Tárnok
Kivitelező DSE Konzorcium
Fázis Befejezett beruházás
A kivitelezés nettó szerződéses összege 31 922 557 856 Ft
Forgalomba helyezés időpontja (tervezett) 2014.05.30. 01.
Forrás A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja.
2015.10.30