Építési és Közlekedési Minisztérium
A projekt megvalósítása Győr Megyei Jogú Város és a környező, érintett települések közlekedési szempontból történő észak-dél irányú tehermentesítését, a tranzitforgalom által generált környezetterhelés nagymértékű csökkenését, a tehergépjármű-forgalom biztonságosabb és gyorsabb közlekedését fogja szolgálni.
Az elkerülő út főbb műszaki adatai a következők:
A kb. 12,7 km hosszúságban, főúti paraméterekkel megtervezendő út a 14. számú főút - 813. számú főút meglevő csomóponttól indul, majd Győrújfalu és Győrzámoly települések között haladva éri el a 1401. jelű utat, melyet szintben keresztez. A Mosoni-Duna és a Rábca folyók megtervezendő műtárgyait követően éri el az út az 1. számú főúti különszintű csomópontot. A tervezési szakasz az M1 autópálya - M85 autóút - 85. számú főút meglevő körforgalmú csomópontjaiban ér véget.
A NIF Zrt. jelenlegi feladata az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, illetve a szükséges engedélyek megszerzése.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Út |
Kialakítás típusa |
Új nyomvonal (2x1 sáv) Új nyomvonal (2x2 sáv) |
Új nyomvonal (2x1 sáv) | 9300 méter |
Új nyomvonal (2x2 sáv) | 3400 méter |
Érintett vármegyék | Győr-Moson-Sopron vármegye |
Érintett települések | Abda, Győr, Győrújfalu, Győrzámoly, Ikrény, Vámosszabadi |
A projektben részt vett tervező(k) | Pannonway Építő Kft. |
Fázis |
Előkészítés Megvalósíthatósági tanulmánnyal rendelkezik. Környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik. |
Az előkészítés nettó összege | 749 860 000 Ft |
Forrás | A beruházást a magyar állam finanszírozza. |