Építési és Közlekedési Minisztérium
ÉKM vasúti infrastruktúra fejlesztési projektek előkészítése: Rákospalota-Újpest-Vácrátót-Vác vasútvonal elővárosi célú fejlesztésének, és Kőbánya-Kispest-Lajosmizse vasútvonal elővárosi célú fejlesztésének és villamosításának előkészítése
A kedvezményezett neve: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság (A 362/2022. (IX. 19.) Korm. rendelet szerint a NIF Zrt. feladatait jogutódként az Építési és Közlekedési Minisztérium vette át.)
A szerződött támogatás összege: A projekt le nem vonható ÁFÁ-val számított összköltsége 7.273.963.589 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 100%
A projekt tervezett befejezési dátuma (ha megvalósult, akkor a tényleges befejezés): A tervezett befejezési dátum 2024. 12. 31.
A projekt azonosító száma: IKOP-3.1.0-15-2020-00022
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa |
Felújítás egy vágány Második vágány építése új különszintű csomópont Híd Új P+R parkolók száma Új kerékpártárolók száma Zajvédő fal Biztosítóberendezés telepítése Utastájékoztatás telepítése Intermodális csomópont |
Második vágány építése | 13900 méter |
új különszintű csomópont | 1 darab |
Híd | 2100 méter |
Új P+R parkolók száma | 778 darab |
Új kerékpártárolók száma | 1086 darab |
Érintett vármegyék | Budapest, Bács-Kiskun vármegye, Pest vármegye |
Érintett települések | Budapest, Dabas, Felsőlajos, Felsőpakony, Gyál, Hernád, Inárcs, Kakucs, Kecskemét, Lajosmizse, Ócsa, Örkény, Táborfalva |
A projektben részt vett tervező(k) | RING Mérnöki Iroda Tervező, Szolgáltató Kft. és SPECIÁLTERV Építőmérnöki Kft. közös ajánlattevők |
Fázis | Előkészítés |
Az előkészítés nettó összege | 7 273 963 589 Ft |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |